پاسخ آی تی

جواب سوالات شما در موضوعات گوناگون که ربط به IT داشته باشند.
  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

نحوه راه اندازی مسابقه در اینستاگرام

19 مرداد 1398 توسط سالار جعفری

اگر از آن بخش از کاربرانی هستید که از اینستاگرام برای بازاریابی کسب‌وکار اینترنتی خویش کاربرد می‌کنید، حد می‌دانید که عامل مهم کامیابی جذب کاربران هدفمند است. اگر بتوانید فالوورهای خود را به صورت هدفمند افزایش دهید، به راحتی می‌توانید فروش بسیار احسان را هم تجربه کنید. یگانه از راه‌های زیاد عالی برای افزایش هدفمند مخاطبان در اینستاگرام، برگزاری مسابقه اینستاگرامی است! مسابقات اینستاگرامی هیجان‌انگیزترین چیزی است که کاربران می‌توانند در اینستاگرام تجربه کنند. اگر شما هم به عنوان یک کسب‌وکار می‌خواهید فالوورهای صفحه خود را به چهره هدفمند افزایش دهید، می‌توانید یک پیکار اینستاگرامی کامیاب برگزار کنید. اما برای داشتن یک مسابقه اینستاگرامی موفق چه کاری باید سپریدن دهیم؟ در این مقاله آموزش اینستاگرام منظور داریم به بررسی نکات و مراحلی از برگزاری مسابقه اینستاگرامی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید تجربه برگزاری یک پیکار اینستاگرامی کامیاب را تجربه کنید. اگر آماده هستید، در پیوستگی به اتفاق ما باشید!

 

برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق

برای آن که بتوانید یک پیکار اینستاگرامی موفق برگزار کنید، ابتدا باید با مفاهیم اولیه آن آشنا شوید! در مرحله اول باید بدانید که پیکار اینستاگرامی چیست و چرا اهمیت دارد! در مقاله “چگونه یک مسابقه اینستاگرامی کامیاب برای برندسازی کسب‌وکار اینترنتی برگزار کنیم؟” به بررسی کامل این جستار پرداخته‌ایم که توصیه می‌کنم پیش درآمد این مقاله را مطالعه کنید. پس از آن، چیزی که باید بدانید، گونه ها مسابقات اینستاگرام است الی بتوانید یکی از آن‌ها را برای صفحه اینستاگرام خویش بهره‌گیری کنید.

 

نحوه راه اندازی مسابقه در اینستاگرام

 

انواع مسابقات اینستاگرامی را بشناسید!

در اینستاگرام مسابقات مختلفی برگزار می‌شود که هر یک از آن‌ها برای انواع خاصی از کسب‌وکارها بازدهی خوبی دارند؛ البته هر مسابقه اینستاگرامی می‌تواند سودمند باشد اما برخی از آن‌ها بازدهی اکثریت دارند و با خرج اقلیت می‌توانید فروش بیشتری را تجربه کنید. در ضمن باید پروا داشته باشید که قصد از برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق مرز افزایش فروش نیست و می‌توانید ده‌ها قصد سایر داشته باشید! مثلاً می‌توانید شمار فالوورها یا تعامل صفحه خود را افزایش دهید یا حتی هدف شما این باشد که لایک‌های یک پست ویژه به تعداد معینی برسد. در پیوستگی به رسیدگی ۳ نوع مسابقه اینستاگرامی می‌پردازیم:

 

نوع اول) لایک کنید تا برنده پیکار باشید!

این گونه مسابقه در اینستاگرام بسیار رایج است؛ مرز لغایت کنون در صفحاتی دیده‌اید که از شما می‌خواهند یک پست را لایک کنید لغایت در قرعه‌کشی پیکار آن‌ها شرکت داده شوید. چه بسا بتوان ساده‌ترین گونه پیکار اینستاگرامی موفق را همین گونه مسابقه دانست؛ زیرا کاربران دربایستن به انجام پیشه سختی ندارند و تنها با لایک کردن یک عکس، شانس کمپانی در قرعه‌کشی آن مسابقه را خواند داشت.

 

مزایای این طریق عبارتند از:

تعامل صفحه شما لغایت مرز زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ در این شیوه کاربران برای شرکت در پیکار به سادگی شما را تعقیب می‌کنند و احد از پست‌هایتان را لایک می‌کنند که روی تعامل صفحه کارایی زیادی دارد.
کاربران خیلی آسان می‌توانند در مسابقه کمپانی کنند؛ در روش‌های دیگر شدنی است کاربران احتیاج به حضور در محل مسابقه داشته باشند اما این شیوه ساده‌ترین نوع پیکار اینستاگرامی کامیاب است.

معایب این روش عبارتند از:

نرخ تبدیل کسب‌وکارتان بسیار پایین است؛ در این طریق کاربران خیلی ساده در پیکار کمپانی می‌کنند و غیر از فالو و لایک کردن شما، تعاملی با صفحه ندارند. حتی ممکن است پست‌های شما را نخوانند و پس از مدتی شما را آن‌فالو کنند! بنابراین نرخ تبدیل کاربران به مشتری زیاد ذیل است و نمی‌توان برای افزایش فروش روی این شیوه حساب کرد.
شرکت‌کنندگان به برندسازی شما کمک نمی‌کنند؛ احتمالاً به ظاهر تعداد دنبال‌کنندگان شما افزایش پیدا کند اما آن‌ها معمولاً مخاطبان هدفمند نیستند! فلذا نمی‌توانند خیلی به برندسازی کمک کنند.
این روش تنها برای زمانی مناسب است که بخواهید شمار لایک‌های یک پست را افزایش دهید یا تعامل صفحه خود را برای مدتی بسیار کنید. بنابراین اگر به پیگیری برندسازی یا افزایش فروش کسب‌وکارتان هستید، استفاده از این روش را توصیه نمی‌کنم و باید از دو شیوه دیگر که در پیوستگی بررسی می‌کنیم، بهره‌گیری کنید.

 

نوع دوم) اشتراک‌گذاری پست‌ها به همراه یک هشتگ خاص!

یکی سایر از جذاب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین روش‌های برگزاری پیکار اینستاگرامی موفق استفاده از یک هشتگ ویژه است. در این شیوه شما باید یک هشتگ اختصاصی برای پیکار خویش برگزیدن کنید و از کاربران بخواهید عکس یا ویدئوی خویش را با آن هشتگ به اشتراک بگذارند. باید توجه داشته باشید که این هشتگ متناسب با نوع مسابقه باشد و برند شما هم در آن مشخص باشد! این روش مزیت‌های زیاد زیادی دارد ولی مهم‌ترین آن، برندسازی است. زیرا هنگامی که شمار زیادی از کاربران پستی را به به اتفاق هشتگ موردنظر شما به اشتراک می‌گذارند، تعداد زیادی از آن کاربران آن را می‌بینند و وارد صفحه اینستاگرام شما می‌شوند.

به عنوان نمونه صفحه Esprit مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کرد و در آن از کاربران اراده تا پست‌های خویش را به همراه هشتگ #everydayamazing منتشر کنند! این پیکار تعامل کاربران را با این صفحه الی حتماً زیاد زیادی افزایش داد. همچنین اگر شما این هشتگ را در اینستاگرام جستجو کنید، تمام پست‌های مربوط به این پیکار که توسط کاربران به اشتراک گذاشته شد را می‌بینید. شما هم می‌توانید یک پیکار اینستاگرامی کامیاب با داشتن هشتگ اختصاصی خود راه‌اندازی و تعامل صفحه خویش را لغایت کران بسیار زیادی افزایش دهید. همچنین می‌توانید از کاربران بخواهید در ساحل به کارگیری هشتگ اختصاصی خود، صفحه شما را هم تگ کنند تا کاربران دیگری که پست‌های مربوط به پیکار شما را می‌بینند، صفحه شما را هم پیگیری کنند.

 

مزایای این روش عبارتند از:

افزایش تعامل کاربران با انتشار عکس ها یا ویدئوهایی که هشتگ شما در آن پست پیمان گرفته است.
کمک به برندسازی برای آن که در ذهن کاربران زیادی جای بگیرید.
امکان پیدا کردن رفقا و فالوورهای زیادی که شما را تعقیب خواهند کرد.
قابلیت پیدا کردن تمام عکس ها و ویدئوهای مربوط به مسابقه در صفحه آن هشتگ
امکان دست‌یابی کاربران به پست‌های پیکار با ورود به صفحه هشتگ اختصاصی پیکار شما
امکان بازاریابی محصولات یا خدمات در حین برگزاری مسابقه با استفاده از روش‌های خلاقانه
و…

معایب این طریق عبارتند از:

درخواست انتشار عکس ها یا ویدئو در صفحه کاربران شدنی است گیر شرکت آن‌ها در مسابقه شود!

اگر به چهره مستقیم از آن‌ها بخواهید که پست مربوط به صفحه شما را در صفحه خویش منتشر نموده، شما را تگ کرده و از هشتگ اختصاصی بهره‌گیری کنند، شدنی است آن‌ها در مسابقه شرکت نکنند.

یک نکته! شدنی است بسیاری از کاربران در این مسابقه شرکت نکنند؛ زیرا انتشار یک پست تبلیغاتی مربوط به یک صفحه زیاد جالب نیست! برای چنین کاربران امکانی فراهم کنید که آن‌ها هم بتوانند شرکت کنند. مثلاً می‌توانید در کناره جایزه اصلی، یک جایزه دیگر هم برای کسانی که کامنت می‌گذارند یا لایک می‌کنند، برگزیدن کنید الی در صورت ایجاد تعامل با شما در قرعه‌کشی کمپانی دیتا شوند.

 

نوع سوم) درخواست از کاربران برای ارسال آدرس ایمیل به شما

یکی سایر از روش‌های برگزاری پیکار در اینستاگرام، درخواست ایمیل از کاربران است! این روش‌ برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند لیست ایمیل خود را کامل کنند پسندیده است. برای این شغل می‌توانید یک صفحه در سایت خویش برای گرفتن ایمیل کاربران برپایی کنید، سپس لینک آن را در دسته بیو پیمان دهید و از کاربران بخواهید برای شرکت در مسابقه وارد لینک موجود در بیو شوند و ایمیل خویش را وارد کنند. سپس بین همان ایمیل‌های گرفتن شده یک قرعه‌کشی سپریدن دهید و جایزه را به فرد برنده بدهید. همچنین می‌توانید به تمام افراد شرکت‌کننده یک کد تخفیف برای خرید محصول یا خدمات کسب‌وکار خویش بدهید.

 

مزایای این طریق عبارتند از:

به راحتی می‌توانید فهرست ایمیل خویش را بالارفتن دهید.
می‌توانید برای آن‌ها توصیه گزیده تر برای خرید فرآورده ارسال کنید و فروش خویش را افزایش دهید.
می‌توانید از این فهرست برای ایمیل مارکتینگ خود کاربرد کنید و به افزایش فروش محصولات کمک کنید.
و…

معایب این طریق عبارتند از:

در این طریق ممکن است کاربران کمی شرکت کنند؛ زیرا کاربران باید وارد سایت شوند و ایمیل خویش را وارد کنند.
در این روش سررسید زیادی از کاربران گرفته می‌شود؛ در حالی که کاربران به پیگیری عازم سریع برای کمپانی در پیکار هستند.
این نوع مسابقات معمولاً نیازمند جایزه‌های گران هستند الی کاربران ترغیب به کمپانی در پیکار شوند؛ مثلاً باید یک سفر چند روزه درونی یا بیگانه برای برنده مسابقه در عقیده بگیرید.
البته با همه این معایب، جمع‌آوری فهرست ایمیل به چهره کاملاً هدفمند اتمام می‌شود و می‌توانید فروش زیاد خوبی را از طریق ایمیل مارکتینگ تجربه کنید. البته باید در این طریق از قوانین ایمیل مارکتینگ فرمانبرداری کنید! مثلاً باید دکمه لغو عضویت را در تمام ایمیل‌های ارسالی خود وارد کنید الی کاربرانی که نمی‌خواهند ایمیل گرفتن کنند، عضویت خود را لغو کنند.

 

چگونه یک پیکار اینستاگرامی موفق برگزار کنیم؟

راه‌اندازی مسابقه اینستاگرامی شغل سختی نیست ولی اگر بخواهید در پیکار اینستاگرامی خود به اهداف خویش برسید، لازم است الی برای پیکار خود برنامه‌ریزی داشته باشید و آن را به چهره هوشمندانه اجرا کنید. از طرف دیگر باید آن را به چهره منظم پیگیری و آنالیز کنید تا در صورت بیچارگی بتوانید ساختار پیکار خود را تغییر دهید. برای داشتن یک پیکار اینستاگرامی کامیاب ۴ نکته را رسیدگی می‌کنیم لغایت بتوانید تعامل صفحه خویش را الی حد زیادی افزایش دهید.

 

برای مسابقه اینستاگرامی موفق باید برنامه‌ریزی کنید!

پیش از شروع مسابقه، یک راهبرد برای پیکار خویش داشته باشید؛ شما باید دقیقاً سررسید پیش درآمد و پسین پیکار را به به اتفاق اهداف خود در یک برگه بنویسید تا بتوانید میزان کامیابی پیکار را اندازه‌گیری کنید. حتی کوچک‌ترین اهداف خود را هم بر روی برگه بیاورید تا در پایان پیکار به چهره ریزبین بتوانید از میزان موفقیت کمپین خویش سخن بگویید. بسیاری از کسان فقط به پیگیری برگزاری مسابقه هستند ولی هدفی ندارند! چنین کسان و صفحاتی نمی‌توانند موفقیت خود را تعقیب کنند، زیرا آن‌ها سنجه و فاکتورهایی برای اندازه‌گیری میزان کامیابی پیکار اینستاگرامی خویش ندارند.

بنابراین قبل متعلق به که بخواهید پیکار خویش را نخست کنید، اهداف خویش را مشخص کنید. اهداف شما می‌تواند حقیر یا بزرگ باشد؛ مثلاً منظور شما می‌تواند جذب ۱,۰۰۰ فالوور باشد یا حتی منشن کردن ۲۰۰ کاربر بدست کاربران دیگر در زیر پست مربوط به مسابقه باشد. بنابراین خیلی مهم نیست که منظور شما چیست، بلکه مهم است که به قصد خویش برسید. البته با پروا به نوع کسب‌وکار منظور شما هم می‌تواند متفاوت باشد و رسیدن به اهداف مختلف در یک مسابقه اینستاگرامی کامیاب نیازمند سرمایه‌های متفاوت خواهد بود.

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

کلیدواژه ها: ایده مسابقه اینستاگرامی متن مسابقه اینستاگرامی نرم افزار مسابقه اینستاگرام

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

پاسخ آی تی

کاملترین وبلاگ که می تواند پاسخگوی سوالات شما در زمینه های اینترنتی و گوشی و شبکه های اجتماعی و استفاده از پیام رسان ها باشد.

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس