پاسخ آی تی

جواب سوالات شما در موضوعات گوناگون که ربط به IT داشته باشند.
  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

لپ تاپ پیشنهادی برای معماری

20 مهر 1398 توسط سالار جعفری

در ادامه مقالات مشاوره خرید رایانه و لپ تاپ، طی این مطلب هدف داریم به شما در تصمیم گیری خرید لپ تاپ مناسب برای رشته معماری کمک کنیم. امروزه معماری طوری شده است که سایر مدلسازی و تولید پیش طرح پیشه های بزرگ بدون داشتن لپ تاپی مناسب اصلا شدنی نیست.

بدون شک شما به یک دسکتاپ یا یک لپ‌تاپ نیرومند بیچارگی دارید که قادر به ترسیم مدل‌های کبیر و خارق العاده در نرم‌افزارهایی چون CAD ، 3dsMAX، Rhino، Revit یا Vectorworks باشد.

 

لپ تاپ پیشنهادی برای دانشجویان معماری

در حالی که معماران حرفه‌ای شدنی است توانا به استفاده کردن از دسکتاپ باشند، ولی دانشجویان معماری هیچ انتخاب دیگری ندارند چرا که از زمانی که به طور همیشگی در حال ترقی و دانش اندوزی هستند، به یک لپ تاپ مناسب برای زنجیره معماری و سپریدن کارهایشان تکیه می‌کنند. ​

 

لپ تاپ پیشنهادی برای معماری

 

این دانشجویان در طول سنه دوم خود باید حتما از لپ تاپ هایشان استفاده کنند چون در آن سال است که ابزارهای معماری کهنه با به کارگیری نرم‌افزار CAD جایگزین می‌شوند. ​

این لزوما به این معنی نیست که دانشجویان و معماران بیچارگی به خریدن گران‌ترین یا سنگین‌ترین سیستم موجود در سایت ها داشته باشند. مطمئنا خرید این دستگاه های “گران” ضرورتی نخواهد داشت.

قبل از این که تصمیم بگیرید که چه سیستمی را خریداری کنید، من به کل شما رهنمود می‌کنم که به این نوشتار اهمیت بدهید، به خصوص اگر شما دانشجوی سلسله معماری یا معمار آغاز کننده به پیشه با CAD هستید. ​

 

مشخصات لپتاپ برای معماری

حقیقت این است که اکثر شما نیاز نیست ۳۰۰۰ دلار (حدودا 30 لغایت 35 میلیون تومان) هزینه کنید الی یک لپ‌تاپ که توانا به اجرای هر نرم‌افزار معماری است را داشته باشید. ​

اگر پول نقد دارید، بهتر است بر روی قابلیت ترابری لپ تاپتان سرمایه‌گذاری کنید به جای آن که سیستم نیرومند و سنگینی را خریداری کنید که هیچوقت از حداکثر نیرو آن سیستم استفاده نخواهید کرد. این شامل بعضی معماران حرفه‌ای نیز می‌شود.

امیدواریم با احضار تا انتهای این مقاله، شما با مشخصات لپتاپ برای معماری آشنا خواهید شد قادر به خریدن یک لپ تاپ مناسب خواهید بود که دیگر سه دشوار و اشتباه رایج که معماران در خرید لپ تاپ با آن روبرو می شوند را ندارد:

خریدن کارت گرافیکی اشتباه: این به پلاگین های اضافی، نرم‌افزار و اندازه پروژه‌های شما بستگی دارد. ​
به اندازه کافی رم نداشتن ​
خریدن یک صفحه نمایش افتضاح: نمایش با وضوح زیر به شما فضای کاری کافی نمی‌دهد و صفحه نمایش زیاد قوی با نرم‌افزار های شما شدنی است تطابق نداشته باشد. نرم اسباب هایی مانند: AutoDesk, 3dsMAX ,Maya و. . .
اکنون بیایید به سرعت به بهترین سیستم لپ تاپ پسندیده سلسله معماری که باید منظور خویش قرار دهید اشاره کنیم: ​

کارت گرافیک :
960MX یا 1050GTX پسندیده برای دانشجویان.

گرافیک 1060GTX و بالاتر متعلق به برای کل معمارانی که با پروژه‌های بزرگ سر و شغل دارند.

گرافیک از نوع Quadro / FirePro تنها برای کسانی که با پلاگین ها در Revit یا 3DS سروکار دارند.

​بنابراین، شما به یک سیستم پسندیده کارهای گرافیکی دربایستن خواهید داشت.

رم:
8GB برای دانشجویان.

۱۶ یا ۳۲ گیگ برای معماران.

نرم‌افزار های معماری بر روی بخش بزرگواری از حافظه رم شما حساب باز خواهند کرد، به ویژه زمانی که در حال اتمام چندین پروژه و رندر گیری با کیفیت بالا هستید. بنابراین، یک کامپیوتر حائز دست کم ۱۶ گیگا بایت رم برای معماری عالی است، اگرچه ۸ گیگا بایت برای بیشتری اهداف کافی است. ​

سی پی یو : ​
۳ گیگاهرتز یا بیشتر برای تعبيه و یا ترسیم کار های مربوط به معماری.

Quad Core برای رندر کردن لازم و مناسب است. اگر با لپ‌تاپ تان شغل های رندر را سپریدن نمی دهید، لپ تاپی را انتخاب کنید که مشابه ساعت کار کند و سرعت زیاد بالایی داشته باشد.

​صفحه نمایش: ​
15 اینچ هم برای دانشجو و هم برای استاد مناسب است.

17 اینچ هم برای کسانی که مدام در حال کنفرانس اند بسیار پسندیده است.

​حافظه اندوخته سازی ​:
۲۵۶ گیگا بایت از نوع SSD برای دانشجویان.

۵۱۲ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD همراه با 1گیگابایت HDD برای معماران.

فایل‌های طراحی معماری بیشتر به فضای قابل‌توجهی احتیاج دارند، بعد هرچه فضای ذخیره سازی بیش تر باشد، بهتر است. SSD سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر از یک هارد دیسک سخت مکانیکی (HDD) است اما خب قیمتش هم بالاتر است. برای لذت بردن از مزایا و معایب هر دو حافظه ی SSD وHDD، ما رهنمود می‌کنیم که بصورت ترکیبی از هر دوی آن ها بهره‌گیری کنید. شما می‌توانید ویندوزتان و نرم اسباب های معماری تان را در هارد SSD و سایر فایل‌ها را در HDDتان برای عملکرد بهینه تر نصب کنید. ​

وزن:

حداکثر وزن ایده‌آل، 2 کیلوگرم است. کوشش کنید سخیف ترین لپ تاپ را برگزیدن کنید. ​

مک در مساوی ویندوز :
همه چیز به نخستینگی شخصی و کار شما ارتباط دارد. هر دوی آن‌ها به احسان برای حل دشواری ها نرم افزاری و ساماندهی کردن مدلسازی بدست این کار حاضر هستند. ویندوز به طورکلی کاربر پسندتر است چون از طیف وسیعی از نرم‌افزارهای موردنیاز حمایت می‌کند ولی خب در معرض ویروس‌های اکثریت نسبت به مک است. از جانب دیگر، مک برای حرفه ای ها و سپریدن امور دشوار گرافیکی فوق العاده است و هر برنامه ای را دون سخت اجرا می کند ولی خب قیمتش هم به راستی زیاد بالاست. ​

مشخصات پیشنهاد شده در بالا کم و بیش پسندیده همه دانشجویان معماری و معماران متخصص است و سیستم ها مناسب برای کارهای گرافیکی اند. این راهنمای خرید برای کل اقشار که شغل معماری را تجربه می کنند سودمند است. بیایید نگاهی به فهرست ۱۰ تایی لپ‌تاپ برای معماران، طراحان و دانشجویان معماری بیاندازیم. لپ تاپ ها را بر اساس بها بسیار به مختصر در نوشتار مان آورده ایم. یعنی لپ تاپ های ابتدایی قوی و گرانقیمت، ​لپ تاپ های انتهایی پسندیده و ارزان بها ترند. ​

 

معرفی انواع لپ تاپ مناسب برای معماری

HP ZBook 17 G5 ​
قوی ترین لپ‌تاپ برای معماران ​

قیمت حدودی: 2200 دلار ( حدودا 25 میلیون تومان )

به تازگی اچ پی،ZBook17 G5 را با عنوان “قوی ترین سیستم کاری دنیا” رونمایی کرده است که قدرتش به کران اعجاب انگیزی بالاست. نیرو سیستم این لپ تاپ برای کارآزمودگان طراحی ایده‌آل است که به طور منظم بسته‌های نرم‌افزاری وزین را برای پروژه های خویش اجرا می کنند. نسخه “smart buy” این لپ تاپ مناسب برای دودمان معماری ، حائز رم 16 گیگابایتی و سرعت پردازنده حداکثر 4.1 گیگاهرتزی است که به کاربران پروانه می‌دهد لغایت بدون هیچ تاخیری چندین برنامه را مقارن اجرا کنند. ​

ZBook 17 G5 توان گرفته شده از گرافیک های حرفه ای NVIDIA Quadro P5200 است که تداعی کننده سیستمی بی اندازه برای معماران و دانشجویان این رشته است. صفحه نمایش 4k و اچ دی این لپ تاپ شاید زیاد امکان جدا کننده ای نباشد تا زمانی که بفهمیم صفحه نمایشش انعکاس کننده هیچ نوری از پیرامون اطراف نیست. لپ تاپ ذکر شده می تواند بدون هیچ مختصر و معضل و حتی به مقدار بیشتری دربایستن های هر معماری را به بهترین نحو برطرف کند. ​

Lenovo ThinkPad P1 ​
کم وزن و نازک، بهترین گزینه از لحاظ وزن و حجم برای معماران ​

قیمت حدودی: 1800 دلار (20 میلیون تومان)

طرفداران گردآور ThinkPad لنوو بسیار شیفته نازکی و ناچیز وزنی این مجموعه شده اند و این علاقه،جدای از سیستم قابل توجه آن است.

این لپ تاپ در آگوست ۲۰۱۸ شناسایی شد. این سری در چند مدل روانه بازار شده است. یکی از مدل ها حائز 32 گیگابایت رم، گرافیک NVIDIA Quadro P2000 و 2 ترابایت حافظه داخلی است که بیچارگی بسیاری از معمارانی که با نرم افزار های مختص آن پیشه می کنند را برآورده می سازد و گزینه زیاد احسان برای خرید است. ​

نسخه تقویت شده آن دارای ۶۴ گیگابایت حافظه رم و گرافیک NVIDIA Quadro P2000 است، در حالی که مدل beastly P72 لنوو، امکانات بیش تری را ارائه می دهد که اگر خواستید نسخه تقویت شده Lenovo ThinkPad P1 را بخرید، بهتر است P72 را خریداری کنید. ​

ابعاد و وزن P1 نقاط قوت آن هستند. لنوو ThinkPad P1 به لطف ضخامت بدنه 18.4 میلی‌متری و وزن 1.67 کیلوگرمی، سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ حرفه‌ای ساخت لنوو محسوب می‌شود. در کناره آن رنگ سیاه کربنی آن دیزاین بی اندازه ای به این لپ تاپ داده است و در ساحل آن کیفیت بدنه اش نیز زیاد عالی است. برای معمارانی که سهولت حمل و نقل را در نخستینگی قرار می دهند، این لپ‌تاپ شدنی است بهترین گزینه روی میز باشد. ​

MSI WS6
بهترین گزینه ترازمند برای معماران، نسبتا سخیف و نسبتا نیرومند ​

قیمت حدودی: 1800 دلار (20 میلیون تومان)

در حالی که HP و Lenovo سیستم های مختص معمارانشان بی اندازه بود ولی همان طور که متوجه شدید، یکتا متعلق به ها بسیار سیستم قوی را دارا بود و دیگری از لحاظ وزن و ابعاد بسیار نیرومند بود؛ ولی در این بین MSI تصمیم گرفته که متوسط رو باشد و هر دوی این قابلیت ها را به طور یکسان داشته باشد، که به نظر می رسد کامیاب بوده است. ​

WS6 حدودا 1.88کیلوگرم وزن دارد، کمی بیشتر از Lenovo ThinkPad P1، ولی از یک کارت گرافیکی برتر که NIVIDIA Quadro P۳۲۰۰ است و یک پردازنده نسل هشتم intel core i9 پشتیبانی می‌کند که بی اندازه است. لپ تاپ های MSI وانگهی دارای مزیت داشتن پروانه ISV هستند، که به این معنی است که برای اجرای یک سری از برنامه‌های کاربردی مشابه Adobe و Autodesk با بیشینه نا طراحی شده‌است که تجربه بی اندازه ای برای کار را به شما می دهند. ​

Microsoft Surface Laptop 2 ​
بهترین لپ تاپ حائز صفحه لمسی برای معماران​ ​​​​​​

قیمت حدودی: 1500 دلار (18 میلیون تومان)

آخرین طراحی از سری all-rounder مایکروسافت یک لپ تاپ شگفت‌انگیز برای معماران و طراحان است که از دیوایس هایی با قابلیت‌های صفحه لمسی لذت می‌برند. این لپ‌تاپ دارای صفحه لمسی 13.5 اینچی با صفحه لمسی تعاملی است که امکان تجربه تند تر و مترقی تر در اثناء کار با نرم انگیزه ها های خلاقانه مثل CAD و فتوشاپ و. . . را به ما می دهد. برای دقت بیشترهم، قلم ویژه صفحه نمایشش را هم مایکروسافت همراه آن ارائه داده است. ​

با رم ۱۶ گیگابایت ، نسخه هشتم پردازنده مرکزی اینتل core i7 و i5 و همچنین نسخه هایی با 1 ترابایت حافظه SSD، می طاقت گفت که این نسخه از بهترین لپ تاپ های لمسی برای معمارانی است که با 3dsMax، Revit یا Rhino پیشه می کنند. هم چنین طراحی اش نازک و باریک هم است و سطح لپ تاپ کاملا هموار و یکسان است که می طاقت گفت دیزاین بسیار نکوداشتن را به آن دیتا است. برای کسانی هم که علاقه به صفحه لمسی لپ تاپشان دارند و یا بودجه شان متناسب با خرید این گونه لپ تاپ ها است، به کارگیری Arc Mouse های مایکروسافت پیشنهاد می شود. این ماوس ها برای معماران تجربه فوق العاده ای تداعی می کند و دیگر نیازی به خرید صفحه نمایش لمسی برای آن ها نیست.

Lenovo Thinkpad P50 ​
بهترین لپ‌تاپ برای رندر گیری معماران​ ​​​​​​

قیمت حدودی: 1500 دلار (18 میلیون تومان)

طبق مطالعات، این یک لپ‌تاپ برای معماران و دانشجویان کارآزموده در حوزه تصویرسازی خرده معماری است و به صورتی است که انگاشت به عنوان لپ تاپ مناسب سلسله معماری روانه بازار شده است.

اگر چه پردازشگر 4-core و پردازنده 3.7 گیگاهرتزی زئونی اش لاغر تر از لپ تاپ های عنوان شده که مختص گیمینگ و بازی هم هستند، می باشد اما دارای اندازه حافظه نهان بزرگتری (cache) برای تهیه پیش‌نویس یا مدلسازی سریع‌تر است. (8mb) حافظه نهان اثناء شغل با چند پروژه و نرم انگیزه ها غول آسا به شدت مورد دربایستن خواهد بود.

پردازنده در ضمن دارای حافظه نهان ECC است، یک وسیله تصحیح خطا که در رندر کردن فایل ها به راستی لازم است. توصیه می‌شود که هارد آن را به اس اس دی sata III ارتقا دهید لغایت برای انتقال مدل های 3بعدی مبتلا مشکل نشوید. این لپ تاپ سخیف و دارای ضخامت کم نیست، ولی کارت گرافیک 4 گیگابایتی NvidiaQuadro M2000M را داراست که از نوع DDR5 هم می باشد و باتری آن هم به طور معجزه آسایی بر پایه اعلام کمپانی لنوو 13 ساعت شارژ نگه می دارد و از این لحاظ، یک لپ تاپ پسندیده برای رشته معماری محسوب میشود.

Microsoft Surface Book ​
بهترین لپ‌تاپ ذیل 12 میلیون تومانی (1000 دلار) برای معماران

قیمت حدودی: 1000 دلار (12 میلیون تومان)

برای معماران و دانشجویان معماری که عاشق میکروسافت اند اما خب نمی‌توانند به انگیزه قیمت بالای surface 2 آن را خریداری کنند، Microsoft Surface Book جایگزین خوبی برای آن است. مدل نوسازی شده (refurbished) را می تاب با قیمتی کم‌تر از ۱۰۰۰ دلار خرید کرد و این بها به راستی برای این دستگاه عالیست.

این لپ تاپ که برخی نسخه هایش دارای حافظه 512 گیگابایتی SSD است، از نسل ششم پردازنده Skylake Intel Core i7-6600U حمایت می کند که به راحتی کار های باره احتیاج معماران را ساماندهی می کنند. ​

اما یکتا از نقاط قوت این لپ تاپ، بدنه استوار و دشوار آن است. بدنه این لپ‌تاپ از کیفیت بالا ساخته شده است و در ساخت آن منیزیم ماشین کاری شده است. از سایر نکات این لپ تاپ استفاده از لولای ویژه که متصل کننده صفحه نمایش با کیبورد است می باشد. این لولای ساخته شده از کروم، به شما این امکان را می دهد که صفحه لپ تاپتان را آنگونه که می خواهید تنظیم کنید. صفحه نمایش با رزولوشن بالا و کیبورد با روشنایی پس مقوله مناسب تاریکی، می تواند از سایر برتری های این لپ تاپ باشد. ​

ASUS VivoBook S ​
بهترین لپ‌تاپ زیر 9 میلیون تومانی (800 دلار) برای معماران ​

قیمت حدودی: 800 دلار (9 میلیون تومان)

لپ تاپ های asus بیشتر به عنوان لپ تاپی نیرومند در بازار به آن نگاه نمی کنند و اغلب به عنوان لپ تاپی زیبا عنوان می شود. VivoBook S در واقع به انگیزه استقامت فوق العاده اش در کنار وزن کم و بها مقرون به صرفه اش بسیار جلب توجه می کند. این لپ‌تاپ پسندیده برای مدلسازی یومیه و پیشه با نرم افزار های طراحی معماری است، چراکه حائز حافظه 128 گیگابایتی از گونه SSD است و در کنارش 1 ترابایت هم حافظه HDD را داراست. ​

پردازنده آن نیز اینتل Core i7 7500U است. دیزاین آن هم مانند دیگر ایسوس های موجود در بازار است و همچنان از آلومینیوم در طراحی آن استفاده شده است. دستور دهید یک چیز بگوییم، ASUS در این طراحی و دیگر طراحی هایش کاملا از مک بوک های اپل الهام گرفته است و اگر عاشق سری مک بوک های اپل هستید به نظرم خرید این لپ تاپ 800 دلاری شما را الی نزدیک زیادی به خواسته تان می رساند.

 نظر دهید »

نحوه افزودن لینک به استوری اینستاگرام

16 مهر 1398 توسط سالار جعفری

اگر مدیریت یک کسب‌وکار آنلاین را برعهده دارید، بی گمان سایتی برای شناسایی محصولات یا خدماتی خود دارید. به راستی شما برای فروش فرآورده یا خدمات در فضای آنلاین برای کاربران را به پروسه خرید محصول دعوت کنید و این فرآیند در فضای اینترنت از راه اینترنت صورت می‌گیرد. البته هدف ما این نیست که تنها می‌توانید از راه سایت محصول خویش را بفروشید ولی با استفاده از سایت می‌توانید فرآیند خرید را برای کاربران راحت‌تر کنید. در پایان فروش خود را لغایت مرز زیادی افزایش دهید و از کسب‌وکار آنلاین خود لذت ببرید. از طرفی افزایش بازدیدکنندگان یک سایت از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران به احصاییه می‌رود! اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، باید بدانید در حال تکاپو در یگانه از مهم‌ترین شبکه بازاریابی اینترنتی در ایران هستید. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین برای معرفی محصولات یا خدمات خویش از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ دلیل آن هم بهره‌گیری تعداد زیادی از کاربران در اینستاگرام است و به راحتی می‌توانید به مخاطبان کسب‌وکار خویش در ایران یا حتی بیرون از ایران دسترسی داشته باشید.

 

افزودن لینک به استوری اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت‌های زیاد احسان برای افزایش شدامد سایت در گزین کردن شما پیمان می‌دهد و به راحتی می‌توانید مخاطبان (که فالوورهای شما هستند!) را به سایت خود منتقل کنید. یگانه از این قابلیت‌ها، قابلیت به کارگیری لینک در استوری اینستاگرام است که با به کارگیری آن می‌توانید کاربران به صورت مستقیم از استوری خویش به سایت منتقل کنید. اگر شما هم برای رسیدگی قراردادن یا لینک در استوری اینستاگرام هیجان‌زده هستید، در پیوستگی با ما به اتفاق باشید.

 

نحوه افزودن لینک به استوری  اینستاگرام

 

استفاده از قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

قرار دادن لینک در استوری‌های اینستاگرام به کسب‌وکارها کمک می‌کند لغایت بتوانند کاربران را مستقیماً به صفحه خاصی از سایت خود منتقل کنند. مثلاً فرض کنید در یک استوری جدید‌ترین محصول یا خدمات کسب‌وکار خویش را شناسایی می‌کنید و می‌خواهید کاربران آن را خریداری کنند! به کمک پیمان دادن لینک صفحه خرید آن محصول یا خدمات می‌توانید کاربران را به صفحه همان فرآورده منتقل کنید و کاربر خود را سر راست به مشتری تبدیل کنید. اینستاگرام به برخی از حساب‌های کاربری خویش دستور قراردادن یا لینک در استوری اینستاگرام را می‌دهد. این حساب‌های ویژگی‌های خاصی دارند که عبارتند از:

صفحه شما باید بازرگانی باشد. (اگر با صفحه تجاری اینستاگرام آشنا نیستید، مقاله راهنمای کامل به کارگیری بیزینس پروفایل اینستاگرام را بخوانید!)
صفحه شما باید بیش از ۱۰,۰۰۰ دنبال‌کننده (فالوور) داشته باشد.
اگر صفحه اینستاگرام شما تجاری است و بیش از ۱۰,۰۰۰ دنبال‌کننده دارید، این قابلیت برای شما فعال است. اگر تعداد دنبال‌کنندگان شما کمتر است، با روش‌های گوناگون می‌توانید تعداد آن‌ها را به ۱۰,۰۰۰ تن برسانید و سپس از این قابلیت بهره‌گیری کنید. البته توصیه می‌کنم بی گمان از روش‌های صحیح برای جذب دنبال‌کننده راستین بهره‌گیری کنید لغایت بتوانید مخاطبان منظور خویش را به مشتریان کسب‌وکارتان تبدیل کنید؛ امکان خرید کاربرانی که بیننده منظور کسب‌وکارتان نیستنند، تقریباً صفر است! بنابراین فقط از روش‌هایی که منجر به افزایش فالوورهای واقعی و هدفمند می‌شود بهره‌گیری کنید. رهنمود می‌کنم مقاله افزایش فالوور راستین در اینستاگرام را بخوانید و از روش‌های آن برای جذب فالوور راستین استفاده کنید.

 

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام چگونه اتمام می‌شود؟

برای افزودن لینک اینستاگرام تنها کافی است شرایط بالا را داشته باشید و سه مرحله زیاد ساده را طی کنید. این ۳ مرحله عبارتند از:

مرحله اول) استوری خویش را برپایی کنید!
در مرحله اول باید وارد استوری اینستاگرام شوید و استوری خود را ایجاد کنید؛ یعنی یک عکس بگیرید یا به کمک بالا کشیدن صفحه از عکس‌ها یا ویدئوهای نگارخانه موبایل خود استفاده کنید. بعد از برگزیدن عکس یا فیلم موردنظر وارد دسته بعدی خواهید شد که می‌توانید لینک خود را اضافه کنید.

مرحله دوم) لینک خود را به استوری اینستاگرام اضافه کنید!
در این تقسیم آیکنی وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید لینک موردنظر خود را درج کنید. با کلیک بر روی این آیکن وارد صفحه دیگری خواهید شد:

در تقسیم URL می‌توانید لینک صفحه موردنظر خویش را وارد کنید؛ پروا داشته باشید که این صفحه مرتبط با استوری شما باشد! مثلاً اگر تصویر یک کوله پشتی را در استوری خویش قرار داده‌اید که در فروشگاه خود آن را موجود دارید، باید لینک خرید آن را در برگزیدن کاربران قرار دهید لغایت بتوانند خریداری کنند.

همچنین استوری شما می‌تواند یک آموزش منتشرشده در سایت باشد که می‌توانید لینک صفحه آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. پس از قرار دادن لینک سایت خود در این دسته کافی است بر روی تیک سمت راست کلیک کنید الی لینک شما بر روی استوری قرار بگیرد.

مرحله سوم) جزئیات استوری خویش را پیمان دهید!
در مرحله بعد می‌توانید جزئیات دیگری نظیر متن یا استیکر را به استوری خویش اضافه کنید. اگر لینک شما مهم است و می‌خواهید نرخ تبدیل فوقانی داشته باشید. توصیه می‌کنم در استوری خود به کاربران بگویید که چرا باید بر روی لینک در استوری اینستاگرام کلیک کنند؟ مثلاً می‌توانید به آن‌ها بگویید برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنند یا با کلیک بر روی See more وارد سایت شما شوند.

 نظر دهید »

آموزش استوری اینستاگرام

16 مهر 1398 توسط سالار جعفری

هنگامی که کاربران وارد اپلکیشین اینستاگرام می‌شوند، نخستین چیزی که در رأس اپلیکیشن می‌بینند آموزش کامل ایجاد استوری اینستاگرام است. استوری اینستاگرام مهم‌ترین دست موزه این شبکه اجتماعی به شمار می‌رود که کاربران تعامل زیاد خوبی با آن دارند و به راحتی می‌توانند با صفحات مختلف ارتباط پایدار کنند. به راستی هنگامی که کاربران بخواهند با شما بستگی استوار کنند، به استوری شما پذیرش می‌دهند و شما به عنوان مدیر صفحه می‌توانید به پاسخ آن‌ها واکنش اثر دهید؛ مثلاً از آن‌ها تشکر کرده یا یک اموجی برای آن‌ها ارسال کنید. به همین علت است که آموزش استوری اینستاگرام باره پروا بسیاری از کسان و مدیران کسب‌وکارها پیمان گرفته است و کسب‌وکارها به احسان از اهمیت آن برای بازاریابی محصولات یا خدمات خویش آگاه هستند.

 

آموزش استوری اینستاگرام

 

اگر شما هم از اینستاگرام به عنوان یک کانال بازاریابی اینترنتی خود استفاده می‌کنید، باید به کارگیری استوری را در اولیت پیمان دهید. بر بنیاد الگوریتم‌های جدید اینستاگرام شدنی است پست‌های شما در بالای صفحه فید کاربران دیده نشود و کاربران آن را نبینند اما استوری‌های شما همش توجه کاربران را جلب می‌کند و اکثر دنبال‌کنندگان شما آن را می‌بینند. در این مقاله هدف داریم به تعلیم استوری اینستاگرام بپردازیم و روش آنالیز استوری‌ها را به شما آموزش دهیم. تا زمانی که ندانید استوری‌ها چقدر بر روی فروش کسب‌وکارتان تاثیر گذاشته‌اند، نمی‌توانید استراتژی حقیقت برای انتشار استوری داشته باشید! اگر آماده‌اید در ادامه با تعلیم استوری اینستاگرام همراه ما باشید.

 

چرا باید از استوری اینستاگرام بهره‌گیری کنیم؟

استفاده از استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند الی اغلب در وسط کاربران دیده شوید! هدف از کار و جنبش در اینستاگرام اغلب دیده شدن است و این باره در کسب‌وکارهای آنلاین، نخستین قدم برای افزایش فروش است. قصد هر کسب‌وکاری از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی افزایش مشتریان و در پایان افزایش فروش است و مقاله آموزش استوری اینستاگرام به شما کمک‌ می‌کند لغایت اغلب دیده شوید و مشتریان خدمات خود را افزایش دهید. افراد هنگامی که وارد اینستاگرام می‌شود، در بالای صفحه فید خود دایره‌های رنگی می‌بینند که نظرشان را جلب می‌کند؛ این دایره‌ها همان استوری هستند که با کلیک کاربران بر روی آن، استوری شما برای آن‌ها نمایش دیتا می‌شود. هر فرد می‌تواند بی‌نهایت استوری را به چهره هم‌زمان منتشر کند ولی اگر این استوری‌ها برای کاربران سودمند یا جذاب نباشند آن را رد می‌کنند و استوری کاربر بعدی را می‌بینند. وانگهی اگر استوری شما به اندازه کافی جذاب باشد، کاربران روی آن ریپلای می‌زنند و کامنتی برای شما ارسال می‌کند! این کامنت‌ها از طریق بخش دایرکت قابل مشاهده و اجابت هستند.

یکی از قابلیت‌های زیاد خوب و تاثیرگذار در اینستاگرام، قابلیت فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌ها در اینستاگرام است! اگر شما نوتیفیکیشن پست‌ها یا استوری دیگر کاربران را فعال کنید، با انتشار آن در صفحه موردنظر برای شما اعلانی ارسال می‌شود. اگر قصد دارید تعداد بازدید و تعامل کاربران با پست‌ها و استوری‌ها شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند، باید آن‌ها را تشویق به فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌های صفحه خود کنید. با فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌های استوری صفحه شما توسط کاربران، هنگامی که یک استوری جدید منتشر کنید کاربران در بخش اعلان‌های موبایل خود پیام آن را گرفتن می‌کنند و سریعاً استوری شما را می‌بینند. البته باید توجه داشته باشید که استوری‌های شما آن‌قدر جذاب باشند که کاربران دائم استوری شما را ببیند؛ اگر استوری شما جذاب نباشد، کاربران نوتیفیکیشن صفحه اینستاگرام شما را خاموش می‌کنند و به مرور زمان تعامل صفحه شما تا مرز زیادی کاهش پیدا می‌کند.

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب استوری اینستاگرام این است که کاربران هنگامی که صفحه شما را در بخش Explore جستجو می‌کنند، دایره قرمز مربوط به استوری در ساحل حساب کاربری شما نمایش دیتا می‌شود.

البته این مورد در صورتی است که استوری فعالی داشته باشید! منظور ما از استوری فعال، استوری‌‍ای است که کمتر از ۲۴ ساعت از سررسید انتشار آن گذشته باشد. در ضمن باید پروا داشته باشید که صفحه شما عمومی باشد؛ استوری مربوط به صفحات خصوصی در این بخش دیده نمی‌شود و شخص برای رویت استوری کران باید شما را فالو کند. در این دسته هم شانس افزایش بازدید استوری‌ها زیاد بسیار است و به راحتی می‌توانید از طریق استوری‌ها، فالوورهای هدفمند خویش را هم افزایش دهید.

 

استوری خود را ایجاد کنید!

در تقسیم اول آموزش استوری اینستاگرام هدف داریم به بررسی مواردی که کاربران در ساحل استوری شما می‌بینند، اشاره کنیم. اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، حتماً تاکنون به این مورد دقت کرده‌اید که در هنگام تماشا استوری کاربران، علاوه بر استوری آن‌ها چیزهای دیگری هم دیده می‌شود! مثلاً اسم کاربری، تصویر پروفایل، نوار پیشرفت استوری و… را هم می‌بینید.

بنابراین باید پروا داشته باشید که تصویر پروفایل یا نام کاربری شما به گونه‌ای باشد که کاربر را ترغیب به کلیک بر روی تصویر شما و بازدید از پروفایلتان کند. این پیشه به شما کمک می‌کند تا تعامل صفحه خویش را افزایش دهید و با هدایت کاربران از استوری به صفحه پروفایل، خدمات و محصولات خویش را شناسایی کنید.

در پایین استوری هم سه قابلیت مهم دیده می‌شود: اولی بخش ریپلای کردن و پاسخ دادن به استوری، دومی بخش ارسال تصویر برای شما و سومی اشتراک‌گذاری استوری با دیگر کاربران است! محتوای استوری شما باید دربرگیرنده متن یا هشتگ‌هایی باشد که کاربران را به ارسال پیام از راه ریپلای استوری دعوت کند. متن‌ها در استوری اهمیت بسیار زیادی دارند! به راستی شما به کمک متن‌ها می‌توانید کاربران خود را ترغیب به ارسال ریپلای کنید. مثلاً می‌توانید یک سوال از آن‌ها بپرسید و بخواهید که استجابت خود را برای شما ارسال کنند. در ضمن منشن کردن سایر کاربران می‌تواند تعداد بازدید استوری شما را افزایش دهد؛ هنگامی که شما یک کاربر را منشن می‌کنید، ممکن است آن کاربر هم استوری شما را به اشتراک بگذارد و فالوورهای آن کاربر با کلیک بر روی استوری می‌توانند وارد صفحه شما شوند. به همین دلیل است که به راحتی می‌توانید بازدید استوری‌های خویش را افزایش دهید. منشن کردن دیگر کاربران به کمک کاراکتر @ و پیمان دادن نام کاربری موردنظر پس متعلق به سپریدن می‌شود.

همچنین اگر صفحه شما عمومی باشد، با پیمان دادن هشتگ‌های پرمخاطب به راحتی می‌توانید در تقسیم استوری‌های آن هشتگ دیده شوید و بازدید استوری خود را افزایش دهید. برای استفاده از هشتگ‌ها در استوری کافی است کاراکتر # را قبل از واژه موردنظر خویش برای آن هشتگ پیمان دهید. افزایش بازدید استوری به معنای افزایش تعامل صفحه است و به کمک آن می‌توانید محصولات یا خدمات خویش را بازاریابی کنید. اگر می‌خواهید فروش بیشتری را تجربه کنید، در پیوستگی تعلیم استوری اینستاگرام ما را همراهی کنید.

 

آموزش استوری اینستاگرام و تنظیمات آن

اگر از کاربرانی هستید که از استوری اینستاگرام بسیار استفاده می‌کنید، باید بدانید که استوری اینستاگرام تنظیماتی دارد که احتمالاً بدردتان بخورد! مثلاً گاهی اوقات نمی‌خواهید کاربری که در لیست فالوورهای شما قرار دارد، استوری شما را ببیند و این در حالی است که چه بسا دلتان نخواهد این بخش از کاربران را از لیست فالوورهای خویش حذف کنید! در تقسیم تنظیمات اینستاگرام این تنظیمات قابل دسترسی است و به راحتی می‌توانید این افراد را از لیست بینندگان استوری خود Hide کنید.

برای دسترسی به تنظیمات استوری بس است از راه صفحه اصلی اینستاگرام، بر روی آیکن استوری کلیک کنید. در تقسیم بالا و سمت چپ علامت چرخ‌دنده یا همان تنظیمات استوری در دسترس است که با کلیک بر روی آن می‌توانید وارد تقسیم تنظیمات استوری شوید. در این تقسیم چندین گزینه در دسترس شما پیمان دارد:

Hide Story From
با به کارگیری این قابلیت می‌توانید کاربران موردنظر خویش را Hide کنید الی استوری شما را نبینند. برای این پیشه بس است بر روی این دسته کلیک کنید و کاربران موردنظر خویش را گزینش کنید. سپس بر روی Done کلیک کنید؛ از این پس این دسته از کاربران نمی‌توانند استوری‌های شما را ببینند و این در حالی است که هنوز در فهرست فالوورهای شما پیمان دارند.

Close friends
دوستان کم و بیش یا Close friends یکتا سایر از قابلیت‌های زیاد عالی و جذاب اینستاگرام است. با به کارگیری این قابلیت می‌توانید تعدادی از رفقا خویش را در فهرست کلوزفرند پیمان دهید و استوری‌های موردنظر را فقط به این دسته از کاربران نمایش دهید. لیست کلوزفرند شما می‌توانید از بین فالوینگ‌هایتان باشد و استوری‌های ویژه را تنها به کاربران موردنظرتان در فهرست Close Friends نمایش دهید.

Allow message replies
ریپلای استوری یگانه سایر از قابلیت‌های زیاد عالی اینستاگرام است که به افزایش تعامل صفحه کمک زیادی می‌کند. با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانید به کاربران فرمان اجابت به استوری‌های خود را بدهید. البته در این تقسیم ۳ آپشن در برگزیدن شما پیمان گرفته است:

Your Followers: با استفاده از این گزینه به تمام افراد (فالوورهای خود) اجازه اجابت به استوری خویش را می‌دهید؛ به راستی محدودیتی برای برآوردن به استوری‌های شما وجود ندارد.

Followers you follow back: با استفاده از این گزینه فقط کاربرانی که شما را فالو کرده‌اند و شما هم آن‌ها را فالو کرده‌اید قادر به استجابت به استوری شما هستند؛ به راستی کاربرانی که شما آن‌ها را فالو نکرده باشید اما آن‌ها شما را فالو کرده باشند نمی‌توانند به استوری شما پذیرش دهند.

Off: با برگزیدن این گزینه هیچ فردی نمی‌تواند به استوری شما پاسخ دهد؛ حتی افرادی که شما آن‌ها را فالو کرده باشید هم نمی‌توانند به استوری شما پاسخ دهند.

با پروا به احتیاج خویش می‌توانید احد از سه گزینه بالا را گزینش کرده و محدودیتی برای پاسخ دادن کاربران به استوری خود انتخاب کنید.

Saving
ذخیره کردن استوری اینستاگرام احد سایر از قابلیت‌های بسیار خوب در اینستاگرام است. در این تقسیم از تنظیمات استوری اینستاگرام، دو گزینه در اختیار شما پیمان دارد:

Save to gallery: با به کارگیری این گزینه می‌توانید استوری‌های خود را بعد از اشتراک‌گذاری به صورت خودکار در گالری اندوخته کنید. البته با پروا به این که شما به چهره دستی هم می‌توانید استوری‌های خویش را ذخیره کنید، پیشنهاد می‌کنم این گزینه را فعال نکنید و استوری‌های موردنظر و مهم خویش را به صورت دستی اندوخته کنید.

Save to archive: با استفاده از این گزینه به راحتی می‌توانید استوری‌های خویش را در بخش بایگانی اینستاگرام اندوخته کنید! این گزینه را فعال کنید لغایت اگر بعدها نیاز به اشتراک‌گذاری و انتشار استوری‌های باستانی خویش را داشتید، فقط به یک کلیک بتوانید آن را منتشر کنید. این دسته حافظه‌ای از موبایل شما را اشغال نمی‌کند و بر روی سرورهای اینستاگرام اندوخته می‌شود؛ در صورت بیچارگی به استوری‌های خود نیز کافی است آن‌ها را از طریق دسته Story Archives ببینید یا اندوخته کنید.

به کمک دو گزینه بالا به راحتی می‌توانید استوری‌های خویش را در گالری یا آرشیو استوری خویش ذخیره و در آینده از آن‌ها کاربرد کنید.

Sharing
قابلیت کاربردی دیگر در اینستاگرام، قابلیت اشتراک‌گذاری استوری‌ها بدست کاربران است. در این دسته از تنظیمات اینستاگرام شما می‌‌توانید قابلیت اشتراک‌گذاری استوری‌ها را توسط کاربران فعال یا غیرفعال کنید. برای فعال‌سازی کافی است گزینه Allow Sharing را برگزیدن کنید لغایت کاربران بتوانند استوری شما را برای سایرین ارسال کنند. البته توجه داشته باشید که اگر صفحه شما خصوصی است، کاربران نمی‌توانند آن را برای کاربرانی که در لیست فالوورهایتان پیمان ندارند ارسال کنند. اگر مدیریت صفحه مربوط به کسب‌وکارتان را برعهده دارید، حتماً صفحه شما عمومی است؛ بنابراین رهنمود می‌کنم این گزینه را فعال کنید لغایت کاربران هم بتوانند صفحه شما را تبلیغ کنند و آن را برای رفقا خویش بفرستند! در این چهره تعداد فالوورهای شما هم افزایش پیدا می‌کند و به کمک بازاریابی صحیح می‌توانید فروش خویش را افزایش دهید.

همچنین به کمک گزینه Share tour story to facebook می‌توانید استوری خویش را علاوه بر اینستاگرام، به چهره هم‌زمان در فیسبوک هم به اشتراک بگذارید.

 

انتخاب فرمت استوری اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی در اینستاگرام، وجود فرمت‌های گوناگون برای استوری گذاشتن است. در حال آماده شما چندین فرمت استوری دسترسی دارید و احتمالاً در آینده چندین فرمت دیگر هم به اینستاگرام اضافه شود.

حالت Normal
حالت معمولی استوری‌های اینستاگرام است که اکثر استوری‌های اینستاگرام با این فرمت به اشتراک‌ گذاشته می‌شود. اگر فیلم‌های کوتاهی (در مرز ۱۵ ثانیه) یا عکس‌های خود را به کمک این فرمت به اشتراک بگذارید تا ۲۴ ساعت در صفحه شما باقی می‌مانند و کاربران می‌توانند بر روی آن ریپلای کنند. در این تقسیم می‌توانید به کمک دوربین عکس بگیرید یا با کشیدن صفحه به بالا از عکس ها بازپسین گالری خود کاربرد کنید. توجه داشته باشید که پیش از اشتراک‌گذاری ویدئوی خویش می‌توانید به کمک ابزارهای اینستاگرام، استوری خود را جذاب‌تر کنید! مثلاً می‌توانید از استیکر‌ها یا اموجی‌ها بهره‌گیری کنید و نظر کاربران را اغلب جلب کنید.

حالت Live
حالت لایو یا زنده حالی است که می‌توانید در همان لحظه صحنه‌ای را به کاربران نمایش دهید؛ مثلاً اگر هدف دارید همایشی برگزار کنید، می‌توانید برای کاربرانی که حضور ندارند لایو بگذارید و کنگره خود را به صورت زنده به کاربران نمایش دهید. حالت لایو به شما اجازه می‌دهد الی ۶۰ دقیقه با کاربران در ارتباط باشید و کاربران هم به صورت زنده برای شما کامنت بگذارند. یکی از قابلیت‌های زیاد جالب این فرمت، قابلیت ذخیره لایو الی ۲۴ ساعت پس از آخر لایو برای کاربران است.

حالت بومرنگ
یکی دیگر از قابلیت‌‍های استوری اینستاگرام، قابلیت اشتراک‌گذاری ویدئو به چهره بومرنگ است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ویدئوهای جذابی تهیه کنید؛ ویدئوهایی که ۱ الی ۳ ثانیه از ویدئوی شما را اندوخته می‌کند و با افزایش سرعت آن، چندین بار نمایش می‌دهد.

حالت Rewind
این حالت فقط برای تقسیم خاصی از کاربران فعال است و احتمالاً بستگی به ناحیه سکونت دارد! اگر برای شما پرکار نمی‌شود، از روش تغییر پروکسی بهره‌گیری کنید لغایت پرکار شود. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا ویدئوی خود را ضبط کنید و به چهره معکوس نمایش دهید! بعد از تعبيه ویدئوی خویش می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید و استیکر موردنظر خویش را به آن اضافه کنید.

حالت Hands-Free
اگر هدف جاسازی ویدئو در استوری اینستاگرام را دارید، حتماً می‌دانید که در حالت نرمال باید انگشت خویش را بر روی دایره مربوط به ضبط فیلم یا عکس پیمان دهید. به کمک حالت Hands-Free به راحتی می‌توانید ویدئوی خود را بدون نگه داشتن دایره ضبط کنید و آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. کافی است یک بار دایره را اختناق دهید و یک ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای ضبط کنید، سپس آن را ویرایش کنید و با کاربران به اشتراک بگذارید.

 

استوری‌های خود را ویرایش کرده و قابلیت‌های دلخواه را به آن اضافه کنید!

به غیر از حالت لایو اینستاگرام، سایر فرمت‌ها به شما اجازه می‌دهند الی قابلیت‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید. برای این شغل ابتدا باید استوری خود را جاسازی کنید و سپس به آن استیکر، اموجی، لینک و قابلیت‌های دیگر اضافه کنید. بعضی از این قابلیت‌ها عبارتند از:

الف) قرار دادن لینک در استوری
ب) به کارگیری استیکرهای اینستاگرام
ج) به کارگیری افزار Drawing یا مداد

 

استفاده از قابلیت Text در استوری اینستاگرام

یکی سایر از قابلیت‌های زیاد کاربردی که در این دسته از تعلیم استوری اینستاگرام هدف رسیدگی آن را داریم، قابلیت Text یا متن است. اگر به استوری فالوینگ‌های خود دقت باشید، قطعاً هزاران استوری را میی‌بینید که در کناره عکس، متنی را هم نوشته‌اند! این پیشه به کمک دست موزه Text اتمام شده است. به کمک این دست موزه می‌توانید متن معمولی بنوسید یا به کمک کاراکتر @ کاربری را منشن کنید. همچنین به کمک کاراکتر # نیز می‌توانید یک هشتگ در استوری خود قرار دهید یا از طریق بخش استیکرها، استیکر Mention را استفاده کنید.

 

استوری خود را منتشر کنید!

در مرحله واپسین،انجام آموزش استوری اینستاگرام به تقسیم اشتراک‌گذاری و انتشار استوری اینستاگرام می‌پردازیم. پس از آن که استوری خود را متناسب با دربایستن و سلیقه خویش ویرایش کردید، اکنون موعد آن را دریافتی است که استوری خود را به اشتراک بگذارید. برای اشتراک‌گذاری استوری دو راه دارید:

Send to؛ اشتراک‌گذاری برای تمام کاربران! به کمک این گزینه می‌توانید استوری خود را با تمام فالوورهای خویش به اشتراک بگذارید و به آن‌ها نمایش دهید. با برگزیدن این گزینه فقط افرادی که آن‌ها را Hide کرده باشید نمی‌توانند استوری شما را ببینند ولی بقیه فالوورهایتان استوری را نگریستن خواهند کرد.

Close Friends؛ اشتراک‌گذاری برای دوستان نزدیک! در نوشتار آموزش استوری اینستاگرام به رسیدگی کلوزفرند در اینستاگرام پرداختیم و گفتیم که می‌توانید استوری خود را فقط به کاربران خاصی نمایش دهید. فهرست این کاربران را می‌توانید شخصی‌سازی کنید و افراد جدیدی را به آن اضافه کنید. با برگزیدن این گزینه استوری شما فقط به کاربرانی که در لیست کلوزفرند شما قرار دارند، نمایش دیتا می‌شود و به جای رنگ قرمز در اطراف استوری، به رنگ سبز دیده می‌شود. برای این شغل بس است به جای گزینه Send to بر روی Close Friends کلیک کنید.

به کمک این دو گزینه می‌توانید استوری خویش را به کاربران نمایش دهید و بازخورد آن‌ها را دریافت کنید.

 نظر دهید »

قابلیت‌های جدید اندروید Q

07 مهر 1398 توسط سالار جعفری

اندروید Q که که دهمین نسخه اصلی از این سیستم عامل محسوب می‌شود مدتی است که در قالب نسخه‌های آزمایشی و بتا برای گوشی‌های هوشمند مختلفی منتشر شده است. از همین نسخه‌های آزمایشی نیز می‌توان متوجه شد که اندروید Q حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

قابلیت‌های جدید اندروید Q

 

سه نسخه بتای منتشر شده از این سیستم عامل نشان می‌دهد که اندروید Q نیز همچون اندروید Pie باید به عنوان یک بروزرسانی بزرگ و مهم برای سیستم عامل گوگل شناسایی شود. چرا که قابلیت‌های مهم و قابل توجهی را در پهنه امنیت و حریم شخصی و در ضمن در سایر بخش‌ها در خویش جای دیتا است. این نسخه‌های آزمایشی از اندروید Q وانگهی اثر می‌دهند که گوگل زمان زیادی را برای رشد و گسترش آن صرف کرده است.

اما منظور داریم در این مطلب از مشاوره تلفنی حل مشکلات اندورید به شناسایی مهم‌ترین و بهترین قابلیت‌های جدید اندروید Q بپردازیم. این روزها شایعات و خبرهای مختلفی از حضور قابلیت‌های جدید در این سیستم عامل شنیده می‌شود که مدرک معتبری برای استجابت بخش انبوهی از آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل در اینجا تنها به قابلیت‌های جدیدی اشاره می‌‌کنیم که گوگل آن‌ها را تایید کرده است و هم اکنون امکان دسترسی به آن‌ها در سه نسخه بتای منتشر شده هستی دارد.

بالاخره یک مد تاریک جامع
بدون شک یکتا از مهم‌ترین قابلیت‌های اندروید Q، مد پوشیدن است که برای نخستین بار قرار است در همه فضای سیستم عامل در دسترس پیمان بگیرد. گوگل در طی ماه‌های تازه سعی کرده است بسیاری از برنامه‌های خود نظیر YouTube، Maps، Photos و حتی مرورگر کروم را به یک مد تاریک مجهز کند. چرا که معتقد است این سوژه سبب می‌‌شود مصرف انرژی دستگا‌ه‌های اندرویدی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

اما با افزوده شدن این قابلیت به اندروید Q، تمامی برنامه‌ها و منوهای مختلف می‌توانند به چهره خودکار از مد تاریک حمایت کنند. طبق اطلاعات منتشر شده از جانب گوگل، پرکار سازی این مد از طریق منوی تنظیمات تند در دسته اعلان‌ها و یا با فعال کردن حالت ذخیره باتری (Battery Saving) شدنی خواهد بود. عکس ها در دسترس نشانه می‌دهند که با فعال شدن این مد کاری، برنامه‌هایی نظیر Google Podcasts، Photos و Search می‌توانند متعلق به پیروی کنند.

اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است پرتو می‌دهد که مد تاریک جدید اندروید Q، حتی توانا است در اوقات مشخصی از شبانه‌روز به چهره خودکار فعال یا غیرفعال شود. به این ترتیب می‌توان این مد را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در هنگام غروب فعال شود و در صبح‌ها جای خود را به مد روشن بدهد.

هنوز مشخص نیست که چه میزان از برنامه‌های طراحی شده بدست دیگر شرکت‌ها می‌توانند از این مد حمایت کنند ولی گفته می‌شود که این ایام گوگل مشغول مشارکت با این شرکت‌ها است تا بتواند این قابلیت را در برنامه‌های فرآوری شده بدست آن‌ها جای دهد. بی گمان این قابلیت جدید اندروید Q به مذاق بسیاری از کاربران دستگاه‌های اندرویدی خوش خواهد آمد و انتظار می‌رود استقبال نکویی از آن چهره بگیرد.

جسچرهای انتقالی جدید

یکی سایر از قابلیت‌های جدید و مهم اندروید Q، شناسایی جسچرهای انتقالی تازه است. بسیاری معتقدند که این جسچرهای جدید از گوشی‌های آیفون کپی برداری شده است. از سوی سایر حضور این جسچرهای اخیر سبب شده که گوگل بتواند دکمه Back و مراجعت به عقب را به چهره کامل از سیستم عامل جدید خویش حذف کند. برخلاف سیستم عامل اندروید Pie که کاربران برای دسترسی به بخش‌های مختلف آن به ترکیبی از عملکرد دکمه‌ها و جسچرها بیچارگی داشتند، اندروید Q به گونه‌ای طراحی شده است که آن‌ها را از استفاده از دکمه‌‌های فیزیکی و مجازی معاف کند.

در اندروید Q یک نوار باریک و سفید رنگ در پایین صفحه نمایش دیده می‌شود. در هر لحظه با لغزش این نوار به سمت بالا می‌توان به صفحه Home منتقل شد. همچنین در چهره لغزاندن این نوار به سمت بالا و به سمت طرفین، صفحه مربوط به برنامه‌های در حال اجرا نمایش داده می‌شود و امکان جا به جایی میان آن‌ها را شدنی می‌کند. در کناره این روش، می‌توان با کشیدن تند این نوار به طرفین نیز، وسط برنامه‌های گوناگون پرکار در پس‌زمینه جا به جا شد.

علاوه بر این، کشیدن آرام این نوار به سمت بالا، دسترسی به منوی برنامه‌ها را شدنی می‌کند. به نظر می‌رسد تنها تفاوت وسط این قابلیت‌ها با جسچرهای سیستم عامل iOS، پیمان گرفنن این نوار در یک تقسیم جداگانه و اختصاصی از نمایشگر است. این در حالی است که نوار سفید رنگ موجود در دستگاه‌های اپل، دسته زیرین برنامه‌های در حال اجرا را اشغال می‌کند.

همانطور که در بالا گفته شد، در اندروید Q برای مراجعت به عقب نیازی به به کارگیری دکمه‌های فیزیکی و مجازی نیست. می‌توان حاشیه سمت چپ یا راست صفحه نمایش را به سمت مرکز آن کشید الی دسترسی به صفحه قبل ممکن شود. در این حالت یک علامت “>” شکل بر روی نمایشگر نما می‌شود الی به کاربران پرتو دهد، فرمان آن‌ها توسط سیستم عامل اندروید شناخته شده است. همچون رابط کاربری طراحی شده توسط هواوی، همگی لبه‌های کناری آماده در سمت چپ یا راست نمایشگر، می‌توانند برای به کارگیری این جسچر و مراجعت به عقب بکار گرفته شوند. باید دیدن در گوشی‌های بالارده سامسونگ که لبه‌های کناری نمایشگر نیز برای نمایش اطلاعات باره کاربرد قرار می‌گیرد، پیاده سازی این راه‌کار جدید برای بازگشت به صفحه پیش چگونه خواهد بود.

Live Caption
بدون شک Live Caption، جالب‌ترین و جذاب‌ترین قابلیت جدید اندروید Q است. این قابلیت می‌تواند به کمک هوش مصنوعی خود، همگی صحبت‌ها و مکالماتی که در یک ویدیو، صوت یا حتی برنامه در حال سپریدن است را به متن تبدیل کند. به عبارت دیگر Live Caption توانا است در تمامی فضای این سیستم عامل، تمامی مکالمات در حال سپریدن را به شکل متن به نمایش کاربران بگذارد. نکته مهم و قابل پروا در مورد Live Caption این است که هیچ وجه اطلاعاتی به فضای بیرون دستگاه ارسال نمی‌شود و این قابلیت حتی به ارتباط اینترنت نیز نیاز ندارد. چرا که از یک موتور مبتنی بر هوش مصنوعی سهم می‌برد. بررسی‌ها پرتو می‌دهد که این قابلیت حتی در نسخه‌های بتا و آزمایشی از اندروید Q نیز عملکرد زیاد نکوداشتن دارد.

پس از فعال‌سازی قابلیت Live Caption در دسته Accessibility از منوی تنظیمات، یک دکمه جدید به پایین نوار تنظیم Volume اضافه می‌شود. با لمس این دکمه، یک جعبه مشکی رنگ در پایین صفحه نمایش نما می‌شود که متون برگردانده شده، در آن قابل تماشا خواهد بود. فاصله زمانی لازم برای اینکه Live Caption بتواند مکالمات را به متن تبدیل کند در مرز چند ثانیه است. می‌توان این جعبه مشکی رنگ را در سطح صفحه نمایش جا به جا کرد یا با دو بار لمس، ابعاد آن را بزرگ‌تر‌ کرد. در ضمن امکان تنظیم فونت و ابعاد متن نیز در این قابلیت وجود دارد. در حال حاضر ذخیره‌سازی متن فرآوری شده توسط قابلیت Live Caption ممکن نیست.

باید پروا داشت که حتی اگر در اثناء پخش ویدیوها و صوت‌ها، صدای دستگاه کاملاً بسته باشد، بازهم این قابلیت امکان فرآوری کردن متون را دارد. با پروا به این موضوع، می‌توان از Live Caption برای تماشای ویدیوها در هنگامی که گوش کردن به صدای آن‌ها شدنی نیست کاربرد کرد. گوگل اعلام کرده است که بخشی از برنامه‌ها می‌توانند در صورت بیچارگی از دسترسی کاربران به قابلیت Live Caption بازدارندگی کنند. در حال آماده برنامه‌هایی همانند YouTube، دارای قابلیت مشابه‌ای برای تبدیل مکالمات به متن هستند. دکمه Live Caption می‌تواند در این برنامه‌ها سبب پرکار شدن این قابلیت شود.

Live Caption در حال آماده فقط از زبان انگلیسی حمایت می‌کند اما گوگل امیدوار است بتواند در آینده زبان‌های دیگری را هم به آن اضافه کند. به عقیده می‌رسد این قابلیت جدید اندروید Q، برای بهره‌گیری بدست افرادی که ناشنوا هستند و یا سخت می‌توانند صداهای مختلف را بشنوند، زیاد عالی باشد. آن‌ها می‌توانند پس از فعال سازی قابلیت Live Caption، بدون دربایستن به کمک دیگران از تماشای ویدیوها و یا به کارگیری برنامه‌های گوناگون لذت ببرند.

به هدف تکمیل این قابلیت، گوگل این روزها به پیگیری افزودن قابلیتی جدید با عنوان Live Relay به اندروید Q است. این قابلیت به کاربران پروانه می‌دهد فقط با تایپ متون، به تماس‌های تلفنی پاسخ دهند. Live Relay توانا است متن تایپ شده توسط کاربران را به صوت تبدیل کند و آن را در یک تماس تلفنی برای شخص روبرو ارسال نماید.

بروزرسانی های امنیتی در قالب فایل‌های APK
گوگل هرسال برای اینکه بتواند بروزرسانی‌ های سیستم عامل اندروید را سریع‌تر به دست کاربران برساند از ایده جدیدی رونمایی می‌کند. Project Mainline جدیدترین ایده این شرکت در این حوزه محسوب می‌شود و باید متعلق به به عنوان یک راه‌کار عالی به منظور دسترسی سریع‌تر کاربران به بروزرسانی‌های اندروید معرفی کنیم.

به طور کلی می‌توان بروزرسانی‌ های سیستم عامل اندروید را به دو دسته تقسیم کرد. بروزرسانی های بزرگ که معمولاً با نام شیرینی‌ها و دسرها همچون Oreo یا Pie منتشر می‌شوند و آپدیت‌های کوچک و امنیتی که هرماه در قالب بسته‌های دانلود پذیر به دست کاربران می‌رسد. باید این آپدیت‌های امنیتی را هم همچون بروزرسانی ‌های بزرگ، مهم و قابل اهمیت بدانیم. سخت از جایی آغاز می‌شود که در هرماه فقط بخش کمی از دستگاه‌های اندرویدی قابلیت دسترسی به این بروزرسانی‌ های امنیتی را پیدا می‌کنند. در ریشه-بن-بیخ هنوز بعد از انتشار نسخه‌های متعددی از سیستم عامل اندروید، این وظیفه تولید کنندگان دستگاه‌ها است که هرماه این بروزرسانی ها را حاضر کنند و به دست کاربران برسانند. برخی مواقع از اوقات اپراتورهای مخابراتی نیز باید در این فرآیند دخالت کنند که کار را پیچیده‌تر و زمان‌گیرتر می‌کند.

 نظر دهید »

بلاک کردن در نرم افزار ایمو چگونه است؟‌

02 مهر 1398 توسط سالار جعفری

ایمو، به خاطر کیفیت بالای مکالمه اینترنتی و تماس های تصویری در بین کاربران شهرت پیدا کرده و صدها هزار کاربر، روزانه در سراسر گیتی از این اپلیکیشن بهره‌گیری می کنند.

کاربران به وسیله ایمو می توانند به چهره عادی با یک سایر تبادل نظر (چت ) کنند، استوری های مختلفی پیمان دهند یا تماس تصویری برقرار کنند و از سایر امکانات این پیامرسان به چهره مجانی کاربرد کنند.

 

بلاک کردن در نرم افزار ایمو چگونه است؟‌

 

یکی از امکاناتی که ایمو در گزین کردن کاربران خویش قرار دیتا است، امکان بلاک کردن پروفایل دیگر کاربران است؛ با این خاصیت شما می توانید یک یا چند نفر از مخاطبین خویش را به هر انگیزه بلاک کنید. برای این که بدانید بلاک در ایمو چگونه است ، کافیست مقاله زیر را مطالعه کنید:

نحوه بلاک در ایمو چگونه است ؟

بلاک کردن در ایمو پیشه مشکل و پیچیده ای نیست و با سپریدن چند مرحله ساده می تواند یک یا چند تن از مخاطبین خود را در ایمو بلاک کنید. برای این که بدانید بلاک در ایمو چگونه است ، مراحل زیر را سپریدن دهید:

اپلیکیشن ایمو را در گوشی خود مفتوح کنید.

پروفایل شخصی که می خواهید او را بلاک کنید، پیدا کرده و انتخاب کنید.

روی اسم مخاطب بزنید (بالای صفحه) لغایت وارد صفحه پروفایل شخص مورد نظر شوید.

به فرجام صفحه بروید لغایت گزینه block را پیدا کنید؛ آن را پرکار نمایید.

زمانی که شما شخصی را بلاک می کنید، نام او از فهرست مخاطبین شما منزه می شود و شما به پروفایل بیننده بلاک شده و چت هایی که با او داشتید، دسترسی نخواهید داشت و هیچ پیام دیگری از او گرفتن نخواهید کرد.

در صورتی که می خواهید مجدد با او در ارتبط باشید باید او را آنبلاک کنید.

 

بلاک کردن در ایمو و آنبلاک کردن

بلاک کردن در ایمو را که توضیح دادیم، برای آنبلاک کردن کاربری که پیشتر بلاک شده، مراحل زیر را طی کنید:

همان طور که گفته شد، وقتی مخاطبی را بلاک کردیم، از فهرست مخاطبین ما پاک می شود و دیگر به او دسترسی نداریم، برای آنبلاک کردن این شخص کافیست :

اپلیکیشن ایمو را اجرا کنیم.

بعد از وارد شدن به اپلیکیشن، سه خط موازی که در زیر صفحه پیمان دارد را بزنید و از منوی نما شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

از منوی Settings گزینه Block contacts را گزینش کنید.

بعد از انتخاب این گزینه لیست افراد بلاک شده برای شما نمایان می شود؛ از بین این افراد، فردی که می خواهید او را آنبلاک کنید را انتخاب کرده و گزینه Unblock را بزنید.

 

تشخیص بلاک شدن در ایمو

زمانی که شخصی شما را در ایمو بلاک کرده باشد، شما به چت هایی که با او داشتید، دسترسی دارید و حتی می توانید پروفایل او را مشاهد کنید ولی :

نام فردی که شما را بلاک کرده، از فهرست مخاطبین شما منزه می شود.

تا با او تماس صوتی برپا می کنید، تماس قطع می شود.

به او پیام که می دهید، یک تیک آبی در کنار پیام پیمان می گیرد.

البته اگر فردی به طور کلی از ایمو بیرون شده باشد هم این نشان ها را دارد؛ یعنی نمی توان با او تماس صوتی پایدار کرد و زمانی که به او پیام می دهید، فقط یک تیک آبی در کناره پیام نگریستن می کنید.

 نظر دهید »
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

پاسخ آی تی

کاملترین وبلاگ که می تواند پاسخگوی سوالات شما در زمینه های اینترنتی و گوشی و شبکه های اجتماعی و استفاده از پیام رسان ها باشد.

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس